top of page

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

אל תפספסו את כל החדשות והעדכונים המיוחדים שלנו.
הרשמו ותהיו הראשונים להיות חלק מהקהילה שלנו

stages - Homepage - Registration Form (1).png

לתיאום שיחת היכרות

שאלות ותשובות

  • הפרעת קשב היא הפרעה נוירו-התפתחותית. כלומר- המקור הוא נוירולוגי אך ההשפעה היא לאורך השנים על ההתפתחות של הילד. לכן חשוב לאבחן ולטפל בזמן. וזאת כדי למנוע מהקשיים להיערם ומהדימוי העצמי להיפגע.

     

    הקשיים השונים יכולים להיות:

    קשיי קשב - קושי להתמקד במשימה, נדידת מחשבות, קושי להקשיב להוראות.

    היפראקטיביות - תנועה מתמדת, קושי לשבת במקום אחד, אי-שקט פנימי.

    אימפולסיביות - קושי לעכב תגובות, חוסר סבלנות, נטייה להפריע.

     

    אבחון מוקדם הוא קריטי מכמה סיבות

    התאמת טיפול מוקדם - אבחון מוקדם מאפשר להתחיל טיפול מתאים בהקדם, שיכול לשפר משמעותית את תפקוד הילד בבית הספר, בחברה ובבית.

    מניעת קשיים עתידיים - טיפול מוקדם יכול למנוע התפתחות של קשיים נוספים, כגון בעיות התנהגות, דיכאון וחוסר בטחון עצמי.

    שיפור איכות החיים - טיפול מותאם יכול לשפר משמעותית את איכות החיים של הילד ושל משפחתו, ולהפחית את המתח והלחץ הקשורים להתמודדות עם ההפרעה.

    שיפור ההישגים הלימודיים - טיפול מתאים יכול לעזור לילד לפתח אסטרטגיות למידה יעילות ולשפר את ההישגים שלו בבית הספר.

    מניעת תיוג שלילי - אבחון מדויק ומסגרת תומכת יכולים למנוע תיוג שלילי של הילד כ"עצלן" או "בעייתי", ולהעניק לו את ההבנה והתמיכה שהוא זקוק להם.

  • ילדי קשב ADHD נוטים להיות חכמים, יצירתיים, חברותיים ויש להם קסם אישי. 
הסביבה מתרשמת מהחוזקות שלהם ופעמים רבות מצפה מהם "להביא תוצאות" במקומות נוספים. לדוגמא- מורה אשר מצפה מהילד לתפקד בשיעור, להתמודד עם טקסט או לענות בקול על שאלה. מורה זו עלולה להביע אכזבה כאשר הילד אינו מצליח. היא מפרשת זאת כחוסר עניין ואולי עצלנות. הילד גם כן עשוי להאשים את עצמו בכך שהוא שונה מחבריו והישגיו נמוכים יותר מהם. המצב גרוע יותר כאשר הילד אינו שולט בהתנהגותו, מסתבך בתקריות עם חבריו ואז הטענות כלפיו רבות, גם מכיוון החברים. 

    הטעויות מתחלקות לכמה סוגים-
    1 ציפיות לא מציאותיות:
    דרישות גבוהות מדי: הצבת ציפיות גבוהות מדי יכולה להוביל לתחושת כישלון אצל הילד ולפגיעה בביטחון העצמי שלו.
    חוסר גמישות: קביעה של סדר יום קשיח מדי עלולה לגרום לקשיים בהתמדה ולעלייה ברמת החרדה.
    2 שימוש בביקורת ושיפוט:
    התמקדות בשלילה: התמקדות מתמדת בהתנהגויות שליליות עלולה להחליש את המוטיבציה של הילד ולפגוע ביחסים.
    השוואה לילדים אחרים: השוואה בין הילד לילדים אחרים יכולה לגרום לתחושות של נחיתות ובושה.
    3 חוסר עקביות:
    שינוי תכוף של כללים: חוסר עקביות בכללים ובציפיות מקשה על הילד להבין מה מצופה ממנו.
    חוסר המשכיות בטיפול: הפסקה והתחלה חוזרת של טיפולים שונים עלולה לפגוע ביעילות הטיפול.
    4 הימנעות מהתמודדות עם הקשיים:
    הימנעות משיחות קשות: הימנעות משיחות כנות על הקשיים יכולה להוביל להתבודדות והאשמה עצמית של הילד. 
    הימנעות מבקשת עזרה: פחד מבקשת עזרה מקצועית עלול לעכב את קבלת הטיפול המתאים.
    5 חוסר התאמה של סביבת הלמידה:
    סביבה מסיחה דעת: סביבת למידה רועשת ומלאת גירויים עלולה להקשות על הילד להתמקד.
    משימות ארוכות ומורכבות מדי: משימות ארוכות מדי או מורכבות מדי עלולות להוביל לתסכול ולעייפות.

  • תקבעו ציפיות ריאליסטיות: תתאימו את הציפיות ליכולות של הילד וספקו לו תמיכה מתאימה.
    השתמשו בחיזוקים חיוביים: התמקדו בהתנהגויות חיוביות והחמיאו עליהן. שום דבר הוא לא ברור מאליו. בעיקר לא המאמצים שהילד עושה כדי להצליח. 
    צרו סביבה מסודרת וברורה: הכוללת שגרה קבועה ככל הניתן. 
    פיתוח מיומנויות התמודדות: למדו את הילד אסטרטגיות להתמודדות עם קשיים.
    שתפו פעולה עם אנשי מקצוע: אשר יכוונו אתכם כיצד לעזור לילד שלכם.
    הקיפו עצמכם בתמיכה: תמיכה מבני משפחה, חברים ומורים.

    נזכור שכל ילד הוא ייחודי, והטיפול בו דורש גמישות והתאמה אישית. חשוב לשתף פעולה עם אנשי מקצוע ולמצוא את הגישה הטובה ביותר עבור הילד שלכם.
    הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא כלי חיוני ביותר המסייע להורים להתמודד עם האתגרים הייחודיים שמציבה ההפרעה. ההדרכה מספקת להורים את הידע, הכלים והתמיכה הנחוצים לשיפור איכות החיים של הילד ושל המשפחה כולה

  • כאשר נולד לנו ילד, נולד איתו גם שק ציפיות- איך הוא יראה, איזה מזג יהיה לו, אילו יחסים יהיו בינינו...יש גם ציפיות איזה הורה אני אהיה עבורו. במציאות כמו במציאות, זה אף פעם לא בדיוק מה שדמיינו. לפעמים אפילו יש פער גדול בין מה שחשבנו שיהיה למה שיש בפועל- אולי דמיינו ילד שיקשיב לבקשות שלנו ובפועל נדמה לנו שהילד עושה לנו "דווקא". אולי דמיינו שנהיה הורים מכילים ונעימים ובפועל אנחנו מרימים את הקול לעיתים קרובות. כהורים, אנחנו רוצים להאמין שיש לנו את התשובות, שאנחנו מבינים מה הילד שלנו צריך ומה דרוש מאיתנו. המציאות מלמדת שזה לא כך. לא הגענו להורות עם ספר הדרכה מסודר וכאשר מדובר בילדים עם הפרעת קשב זה אפילו מורכב יותר. הדרכת הורים מאפשרת להורה להבין יותר את הילד שלו, למה הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג ומה בעצם הוא מבקש. היא גם מאפשרת לו למצוא את הדרך לגשת לילד באופן אפקטיבי, שיביא תוצאות, שיתוף פעולה והדדיות ובכך הילד חוזר להאמין שהוא טוב ומוצלח כפי שהוא.

    הילד זקוק להורה שרואה אותו ומאמין בו.
    אנחנו נעזור לכם להגיע למקום הזה שגם הילד שלכם יצליח להיות טוב, משתף פעולה וחיובי. 
    אנחנו נעזור לכם להחזיר את השמחה הביתה, להפחית את המתח ולהנות יותר יחד
    .

  • הפרעת קשב היא הפרעה נוירו-התפתחותית. כלומר- המקור הוא נוירולוגי אך ההשפעה היא לאורך השנים על ההתפתחות של הילד. לכן חשוב לאבחן ולטפל בזמן. וזאת כדי למנוע מהקשיים להיערם ומהדימוי העצמי להיפגע.

     

    הקשיים השונים יכולים להיות:

    קשיי קשב - קושי להתמקד במשימה, נדידת מחשבות, קושי להקשיב להוראות.

    היפראקטיביות - תנועה מתמדת, קושי לשבת במקום אחד, אי-שקט פנימי.

    אימפולסיביות - קושי לעכב תגובות, חוסר סבלנות, נטייה להפריע.

     

    אבחון מוקדם הוא קריטי מכמה סיבות

    התאמת טיפול מוקדם - אבחון מוקדם מאפשר להתחיל טיפול מתאים בהקדם, שיכול לשפר משמעותית את תפקוד הילד בבית הספר, בחברה ובבית.

    מניעת קשיים עתידיים - טיפול מוקדם יכול למנוע התפתחות של קשיים נוספים, כגון בעיות התנהגות, דיכאון וחוסר בטחון עצמי.

    שיפור איכות החיים - טיפול מותאם יכול לשפר משמעותית את איכות החיים של הילד ושל משפחתו, ולהפחית את המתח והלחץ הקשורים להתמודדות עם ההפרעה.

    שיפור ההישגים הלימודיים - טיפול מתאים יכול לעזור לילד לפתח אסטרטגיות למידה יעילות ולשפר את ההישגים שלו בבית הספר.

    מניעת תיוג שלילי - אבחון מדויק ומסגרת תומכת יכולים למנוע תיוג שלילי של הילד כ"עצלן" או "בעייתי", ולהעניק לו את ההבנה והתמיכה שהוא זקוק להם.

bottom of page